Hvordan motiverer man forbrugeren til at vælge bæredygtige løsninger, og hvordan kan man som virksomhed designe value propositions og produkter gennem værdikædesamarbejde, som understøtter og motiverer en cirkulær økonomisk udvikling?
Det får du:
• Værktøjer til at motivere forbrugere til at vælge bæredygtige løsninger.
• Hjælp til at designe produkter og value propositions, der understøtter en cirkulær økonomi.
• Indsigt i motivationsteorier fra bæredygtighedspsykologi og deres anvendelse
• Viden om, hvordan virksomheder kan understøtte borgernes rejse mod bæredygtige livsstile.
• Netværk med eksperter inden for bæredygtighed, design og forbrugeradfærd.
PROGRAM
Tekstilmuseet Herning, Vestergade 20, 7400 Herning
10.00 TJEK IND OG KAFFE
10.30 VELKOMMEN
Lifestyle and Design Cluster og Tekstilmuseet
10.45 MOTIVATION FOR BÆREDYGTIGHED
Simon Elsborg Nygaard, bæredygtighedspsykolog, ekstern lektor og p.hd. i bæredygtig trivsel
Hvordan motiverer man forbrugeren til at vælge bæredygtige løsninger via motivationsteorier fra bæredygtighedspsykologi med tekstil som case.
11.35 ER FAST FASHION SOM FAST FOOD?
Else Skjold, lektor ved Det Kongelige Akademi, p.hd. og forsker i bæredygtig mode
Hvordan kan man med designgreb, forebyggelse og forståelse for værdierne i tøjglæde som forbruger og virksomhed foretage bedre bæredygtige valg i indkøbs- og brugssituationen?
12.20 LETFORDØJELIG OG LANGSOM FROKOST
13.00 VIRKSOMHEDERNES ROLLE
Ditte Vesterager Christensen, specialkonsulent ved Region Hovedstaden
Hvordan understøttes borgernes rejse hen imod bæredygtige livsstile, som respekterer de planetære grænser, og hvilken rolle kan virksomheder spille?
13.45 HVORDAN MAN BLIVER EN DEL AF CLOSING LOOPS
Lifestyle and Design Cluster
14.00-14.45 NETWORKING & FORFRISKNINGER
Tilmeld dig hos Erhvervshus Hovedstaden:
Tværgående aktivitet
- Hvornår:
06.02.2025 kl. 9.00 til 14.45 - Hvor:
Tekstilmuseet Herning, Vestergade 20, 7400 Herning - Tilmeldingsfrist:
Senest d. 29.01.2025